Cele 25 de laptopuri care urmează să fie achiziționate de către Parlament, sunt destinate angajaților Secretariatului și nu deputaților, așa cum a scris unele surse mass media anterior, iar licitația pentru procurarea acestora a fost demarată încă de vechea conducere a Legislativului și a fost prevăzută în Planul de achiziții publice pentru anul 2021. Cu asemenea precizări a venit pentru Realitatea.md Serviciul de presă a Parlamentului, după ce presa a scris despre procurarea a 25 de laptopuri de către Parlament, pentru care urmează să fie cheltuiți peste 560 de mii de lei.
Într-un răspuns oferit portalului Realitatea.md, Serviciul de presă al Parlamentului precizează că, reieșind din necesitățile Secretariatului Parlamentului, Direcția generală tehnologii informaționale și comunicații a formulat solicitarea de achiziționare a 25 de Business Laptop-seturi încă în luna iunie 2020, aceasta fiind inclusă în Planul de achiziții publice pentru anul 2021.
Astfel, urmare a desfășurării procedurii de achiziție publică din 26 martie curent, operatorul economic, desemnat câștigător, la etapa de semnare a contractului a propus în set un alt model de monitor care nu corespundea întru totul descrierii din ofertă. Potrivit legislației, urma să fie schimbată oferta. La contestațiile depuse pe procedură, Secretariatul Parlamentului a avut câștig de cauza, urmând să fie procurate seturile indicate în cerințe.
În răspunsul Parlamentului se mai precizează că, necesitatea achiziționării este argumentată prin faptul că tehnica din dotarea Secretariatului Legislativului este învechită, având un termen de exploatare de peste 10 ani.
Primul lot din tot volumul necesar, care conținea 50 de computere, deja a fost procurat, urmând să fie achiziționat și cel de-al doilea lot de 25 de Business Laptop-seturi.
Business Laptop-seturile conțin atât laptopurile propriu-zise, cât și dispozitive și accesorii, și anume: monitor, stație de andocare (total compatibilă cu laptop), servietă (geantă), tastatură și mouse combo.
„Accentuăm că bunurile nu sunt destinate corpului de deputați, ci funcționarilor din cadrul Secretariatului Parlamentului. Acestea sunt destinate pentru utilizarea atât în incinta instituției – la birou, cât și la distanță, portabil. În special, de acest tip de tehnică au nevoie colaboratorii Secretariatului Parlamentului care, în conformitate cu fișa de post, au activități în afara biroului, de exemplu, cei antrenați în activitățile de reprezentare a Parlamentului în cadrul unor instituții internaționale și naționale. În perioada pandemică în care o parte din activități ale angajaților Secretariatului Paramentului au avut loc la distanță, a demonstrat odată în plus importanța dotării instituției cu tehnică adaptată la realități”, se indică în nota informativă oferită de Serviciul de presă pentru Realitatea.md.
Amintim că, Parlamentul a lansat pe platforma guvernamentală procedura de achiziționare a 25 de laptopuri, pentru care este dispusă să ofere 566 667 de lei. Unele instituții de presă a acuzat din start noua conducere a Parlamentului de faptul că, odată cu venirea la putere a început „irosirea banilor publici pe astfel de achiziții scumpe”, deși potrivit informațiilor prezentate mai sus procurarea acestor bunuri a fost planificată încă de anul trecut pe când PSRM deținea conducerea Parlamentului.
Articolul Lumină în cazul celor 25 de laptopuri destinate Parlamentului. Când s-a inițiat procedura și cine vor fi beneficiarii apare prima dată în Realitatea.md.
Sursa: Realitatea.md | Read More